I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Wednesday, August 19, 2009

KENANGAN TERINDAH DI GERAI SELERA MURNI(GSM)

Alhamdulillah, Gerai Selera Murni telah melabuhkan tirai dengan sejuta kenangan dan pengalaman terindah.Rupanya bukan mudah seperti yang disangka untuk membuka kedai makan ini.Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang terlibat dalam menjayakan GSM kali ini. Terutama kepada :

Geng Otai Burger (azmi dan kawan2)yang menjadi penyeri kepada GSM kali ini, gelak tawa mereka menjadi pengibur kepada diri ini yang gundah gulana memikirkan hasil jualan samada cukup @ x untuk menampung sewa tapak(rm1840 = 7 hari)

Geng Masakan (rabbunah dan kawan2)yang tidak henti2 memasak bagi memenuhi permintaan pelanggan,awal2 pagi dah kena pergi pasar untuk membeli bahan mentah, walaupun diri ini dah tidak terdaya meneruskan GSM tetapi berbekalkan semangat mereka tiba2 saya menjadi bertenaga kembali, tanpa menghiraukan letih mereka masih mampu bangun seawal 7 pagi untuk menyediakan bahan untuk masakan, yang kat rumah membuat alatan nasi lemak untuk jualan pagi dan selebihnya ke pasar membeli bahan2 mentah. Kesian saya lihat kesungguhan mereka semata2 untuk GSM. Jutaan terima kasih yang tidak terhinga diucapkan.


Tidak dilupakan juga bagi Geng Minuman(hafiz dan kawan2) yang tidak henti berkhidmat untuk pelanggan. Walapun ada sesetenahnya yang tidak pernah membancuh air tapi kai ni tiba2 je pandai membancuh air. Satu peristiwa yang agak melucukan apabila pelanggan meminta air suam tetapi disebabkan terlalu bersemangat hinggakan tertukar dengan air gula. Bermacam2 peristwa yang melucukan telah berlaku semasa GSM kali ini.

Geng perhubungan ( nurudin) yang X pernah duduk diam keluar masuk ukm untuk membeli barang2 yang kehabisan. Baru je balik beli barang lepas tu kena keluar balik sebab terlupa nak pesan. Maka pergilah jejaka itu tanpa memberi alasan.


Kepada Geng Teknikal ( hafiz dan kawan2) ribuan terima kasih diucapkan kerana telah menyediakan kelengkapan yang cukup bagi menjayakan GSM kali ini. Tanpa bantuan kalian mungkin GSM tidak akan wujud???


Syukran Jazilan di ucapkan kepada MT ISIUKM yang bertungkus-lumus membantu saya dalam menjayakan GSM kali ini. Sedih rasanya bila melihat Pengerusi Helwa sibuk membasuh pinggan, begitu juga MT yang lain yang terpaksa memasak, membancuh air, yang jadi pelayan, casher dan yang terpaksa menjadi pak guard(muslimin. Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian

Akhirnya tidak dilupakan kepada timbalan saya (Nuruljannah) yang sabar melayan kerenah saya yang agak panas pada hari pertama. Mana tidaknya pada petang hari pertama makanan belum siap lagi sedangkan pelanggan dah mintak order, maka timbalan saya inilah yang menjadi mangsa kemarahan saya, ribuan kemaafan saya mohonkan...

Segala pengalaman yang dikutip semasa GSM ini akan tetap menjadi memori yang indah sepanjang saya berada di UKM..wassalam

2 comments:

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

slm juang bang..
percubaan yang baik utk GSM..
terbaikla ekonomi..
smg ekonomi islam terus maju..
takbir!!!

Syam Ahmedarino said...

hehehe...
makasih sumer...
mkasih sbb ajak aq join skali!!

CSM mmg seronok ;)